رویداد پیوند علم وهنر در موزه باحضور ۴۳ هنرمند

 

رویداد پیوند علم و هنر در موزه به مناسبت نکوداشت استاد قدیر صباغیان با حضور ۴۳ هنرمند برجسته در پارک موزه علوم زمین مشهد برگزار شد.

در رویداد پیوند علم و هنر در موزه؛ که ۴۰ هنرمند نقاش و سه هنرمند برجسته خطاط زیر نظر استاد علی اکبر اسماعیلی قوچان معروف به خطاط هفت قلم و استاد حسین طالبی، بنیان گذار اجلاس غدیر به میزبانی موزه علوم و زمین حضور داشتند، هنرمندان به خلق آثاری هنری خود مرتبط با علوم زمین پرداختند.

پرورش، رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد اظهار داشت: پارک موزه علوم زمین مشهد یک موزه علمی است و بی شک به نمایش و ارائه مفاهیم علمی در حوزه علوم زمین می پردازد اما بروز و ارائه شایسته این مفاهیم جز در قالب هنر امکانپذیر نیست.

وی افزود: هنر، زبان مشترک ما انسان‌ها است که امروز در قالب نقاشی و خوشنویسی به علم پیوند خورده است.

پرورش تصریح کرد: این برنامه از مجموعه برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت روز جهانی موزه بوده و حضور هنرمندان برجسته استان و کشور در موزه، فرصت مغتنمی است تا از نقطه نظرات ارزنده این افراد در برنامه‌های توسعه‌ای پیش رو در موزه بهره‌مند شویم.

رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین خراسان رضوی گفت: ارج نهادن به هنرمندان در دنیای مدرن امروز، مسئله مهمی است که می‌تواند مانع کم رنگ شدن پیوندهای باارزش انسان با خود و دیگران شود و در تلطیف روحیه و ایجاد نشاط در جامعه مؤثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان نقاش با بوم‌های نقاشی که هر کدام در جایی از موزه مشغول طرح یکی از مجموعه‌ها و نمونه‌های موزه قرار دارند، شور و شوق وصف ناپذیری را در موزه ایجاد کرده، مهم تر از همه حضور مردم در این رویداد و اشتیاق و اقبال مردم هنردوست به دیدار با هنرمندان از نکات حائز اهمیت این رویداد است.